עורך דין עסקאות רכישה

עורך דין עסקאות רכישה

עבור אנשים רבים, רכישת נכס מקרקעין היא אירוע גדול, במקרים מסוימים עסקה של פעם בחיים. לכל עסקת רכישה יש מאפיינים שונים המשפיעים על אופן ההתנהלות, על הדגשים המשפטיים שיש לתת להם תשומת לב מקצועית. לדוגמה , עסקת רכישת דירה חדשה מהקבלן תכיל דגשים שונים בהשוואה לעסקת רכישת דירת מגורים יד שניה.

המטרה העיקרית בכל סוגי עסקאות הרכישה, היא לצלוח את תהליך העסקה, תוך הקטנת החשיפה לסיכונים שונים והוצאות כספיות להשלים את התהליך ללא עיכובים מיותרים – על מנת לעשות זאת תוך השקעת משאבים מינימלית, יש להיעזר בעורך דין עסקאות רכישה.

מנור תמרי, עורך דין עסקי, מתמחה בליווי אנשים בתהליכי עסקאות רכישה או מכירה של נכנסי נדל"ן, קרקעות, שטחים מסחריים ועוד.

השלמת עסקאות מכירה, על כל סוגיה מצריכה ניסוח, עריכה וחתימה על הסכמי מכר, יש לערוך את ההסכמים במקצועיות כבר מהרגעים הראשונים של בדיקת הנכס, ובאופן שישמור על האינטרסים של כל הצדדים המעורבים בעסקה.

זכרו, עסקאות מכירה ורכישה כוללות מעורבות של סכומי כסף גבוהים, כל טעות או ניסוח שגוי עלול לעלות לאחד מהצדדים בלא מעט משאבים, בין אם כלכליים, בירוקרטיים או משפטיים. על כן יש להיעזר בעורך דין עסקאות מכירה מתחילת ההליכים ועד לסופם.

עורך דין עסקאות רכישה – דירות חדשות מהקבלן

רכישת דירה חדשה מהקבלן מצריכה ביצוע מספר בדיקות כבר בשלבים הראשוניים עוד בטרם המשא ומתן. עורך דין עסקאות רכישה יילווה את הרוכשים או המוכרים בשני אספקטים מרכזיים .

  1. האספקט הראשון, יש לבדוק את הקבלן- בדיקת הקבלן המוכר נעשית ברמה הפיננסית, עבור המקצועי, וותק תעסוקתי ועוד.
  2. האספקט השני, יש לבדוק את פרויקט הנדל"ן- תפקידו של עורך דין עסקאות רכישה, הוא לבחון האם הזכויות בנכס המקרקעין ובשטח כשרות כהלכה, כמו כן יש לוודא כי התוצר הסופי של הפרויקט מאושר כדין מול הרשויות השונות וכולל את היתרי הבנייה הנדרשים.

מלבד ביצוע הבדיקות, עורך דין עסקאות רכישה מסייע לרוכש ולמוכר בתהליכי משא ומתן הנוגעים לעסקה, התנהלות מבירוקרטית מול הרשויות, תוך מציאת פתרונות לאתגרים משפטיים העלולים להופיע בדרך ולמעשה, בכל צעד ושעל הנוגע לעסקת הרכישה או מכירה, עד לרגע שבו הזכויות עוברות לרוכשים כחוק.

עורך דין עסקאות רכישה – דירות מגורים, יד שניה

בכדי להשלים עסקת רכישת דירת מגורים יד שניה על מי מנוחות, יש לבצע בדיקות רבות, על מנת לוודא כי העסקה אכן משתלמת וכוללת לקיחת סיכונים מינימליים וסבירים.

עוד בטרם המשא ומתן, יש לוודא האם רשום על הנכס המיועד חובות, עיקולים, או שעבודים שונים. ניתן לעשות זאת באמצעות בדיקה ייעודית בארכיון של העירייה אליה משויכת דירת המגורים. כמו כן, חשוב לבדוק האם הגירה כוללת חריגות בניה ועוד. כל בדיקות חיוניות מאוד מכיוון שהן ישלימו את התמונה באשר לכדאיות העסקה.

תפקידו של עורך דין עסקאות רכישה הוא להקטין את הסיכונים על ידי הכוונה וביצוע הבדיקות הנדרשות, עריכת הסכם מכר מקצועי ורישום דירת המגורים בטאבו או לחילופים בלשכת הרישום של מקרקעי ישראל.

כמה מילים לסיכום

עסקאות רכישה מצריכות השלמה של מספר שלבים – ליווי עורך דין עסקאות רכישה יסייע לכם לצלוח את הדרך עבר העסקה המוצלת ביותר עבורכם.

מנור תמרי – עורך דין זכיינות, בעל ניסיון רב בליווי וייצוג משפטי בתהליכי רכישה ומכירה של נכסי מקרקעין, ביסודיות ומסירות, כדי שאתם תוכלו ליהנות מפירות העסקה בראש שקט.

אהבתם את המאמר? שתפו!